LIGJ Nr.8560, datė 22.12.1999

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

LIGJ Nr.8560, datė 22.12.1999

Mesazh nga HELENA prej Tue Mar 09, 2010 9:35 pm

PĖR PROCEDURAT TATIMORE NĖ REPUBLIKĖN E SHQIPĖRISĖ

Nė mbėshtetje tė neneve 78, 83 pika 1 dhe 155 tė Kushtetutės sė Republikės tė Shqipėrisė, me propozimin e Kėshillit tė Ministrave,

K U V E N D I
I REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ

V E N D O S I:

K R E U I
DISPOZITA TĖ PĖRGJITHSHME

Neni 1
Qėllimi

Ky ligj pėrcakton parimet bazė tė organizimit dhe tė funksionimit tė sistemit tatimor nė Republikėn e Shqipėrisė, tė procedurave tė vendosjes, tė ndryshimit dhe tė heqjes sė tatimeve e taksave kombėtare e vendore, tė pėrcaktimit tė statusit juridik tė tatimpaguesve, tė autoriteteve tatimore, tė agjentėve tatimorė e tė pjesėmarrėsve tė tjerė nė marrėdhėniet qė rregullohen nga legjislacioni tatimor, tė pėrmbushjes sė detyrimeve tatimore dhe tė pėrdorimit tė masave shtrėnguese pėr mbledhjen e tatimeve e taksave kombėtare dhe kushtet bazė pėr mbledhjen e tatimeve e taksave vendore, tė mbajtjes sė llogarive pėr tatimet, tė pėrgjegjėsisė pėr shkeljet tatimore dhe pėr apelimet ndaj veprimeve (ose mosveprimeve) tė organeve tatimore dhe tė punonjėsve tė tyre.

Neni 2
Sistemi tatimor

Sistemi tatimor i Republikės sė Shqipėrisė pėrbėhet nga njė paketė ligjesh tatimore, nga marrėveshjet tatimore me vendet e tjera, nga udhėzimet, rregulloret, metodat pėr vendosjen, ndryshimin dhe heqjen e tatimeve, nga kushtet pėr tė siguruar pagimin e tyre, si dhe format dhe metodat e kontrollit tė tatimeve dhe imponimin e pėrgjegjėsisė pėr shkeljen e legjislacionit tatimor.

Neni 3
Bazat ligjore

Tė gjithė personat janė tė detyruar tė paguajnė tatime e taksa tė vendosura me ligj dhe me vendime tė pushtetit vendor, tė nxjerra nė pėrputhje me tė, pėr aq sa ata janė tatimpagues. Askujt nuk mund t'i kėrkohet tė paguajė tatime nėse ato nuk janė tė vendosura me ligj.

Neni 4
Pėrkufizimi i tatimit

Tatimi ėshtė njė pagesė nė Buxhetin e Shtetit (mė poshtė "buxhet") me natyrė tė detyrueshme dhe tė pakthyeshme, i cili pėrfshin edhe dėnimet administrative, si dhe interesat pėr pagesė tė vonuar tė pėrcaktuara nė ligj

Neni 5
Pėrkufizimi i taksave

Taksa ėshtė njė kontribut i kėrkuar pėr t'u paguar nga ēdo person, i cili drejtpėrdrejt pėrfiton njė shėrbim publik.

Neni 6
Legjislacioni tatimor nė Republikėn e Shqipėrisė

1. Legjislacioni tatimor nė Republikėn e Shqipėrisė pėrbėhet nga ligjet pėr tatimet e taksat kombėtare dhe ato vendore.
2. Nė tatimet dhe nė taksat kombėtare pėrfshihen:
a) Tatimi mbi vlerėn e shtuar;
b) tatimi mbi tė ardhurat;
c) akcizat;
ē) tatimi mbi biznesin e vogėl;
d) taksat kombėtare;
dh) tė ardhurat nga lojėrat e fatit.
3. Nė tatimet dhe taksat vendore pėrfshihen:
a. Tatimi mbi pasurinė;
b. taksat vendore.
4. Tė ardhurat nga tatimet dhe taksat kombėtare dhe vendore shpėrndahen midis buxhetit kombėtar e atij vendor, nė pėrputhje me ligjin "Pėr Buxhetin e Shtetit".
5. Detyrimet tatimore llogariten nė formė monetare dhe paguhen nė lekė.

Neni 7
Procedurat e vendosjes, tė ndryshimit dhe tė heqjes sė tatimeve

1. Vendosja, ndryshimi apo heqja e njė tatimi apo takse kombėtare e vendore bėhet me ligj.
2. Vendosja, ndryshimi apo heqja e njė takse vendore bėhet me vendim tė pushtetit vendor, pėr aq sa legjislacioni tatimor ua lejon atyre kėtė.

Neni 8
Nxjerrja dhe zbatimi i rregulloreve

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve propozon dhe Ministri i Financave miraton tė gjitha rregulloret e nevojshme pėr zbatimin e ligjeve tatimore. Kėto rregullore do tė pėrfshijnė rregulla qė interpretojnė dhe qartėsojnė njė dispozitė tė ligjeve tatimore, do tė pėrshkruajnė procedurat pėr mbledhjen dhe zbatimin, krijimin e procedurave tė njoftimit dhe krijimin e rregullave procedurale.

Neni 9
Rregullat administrative

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve mund tė botojė vendime administrative qė paraqesin pozicionin zyrtar tė saj. Kėto vendime administrative janė tė detyrueshme pėr punonjėsit e organeve tatimore dhe pėr tatimpaguesit nė tė gjithė vendin, me pėrjashtim tė rastit kur gjykata provon qė vendimi administrativ bie nė kundėrshtim me ligjin.

Neni 10
Marrėveshjet ndėrkombėtare

1. Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve mund tė hyjė nė tratativa pėr marrėveshje ndėrkombėtare pėr mėnjanimin e tatimeve tė dyfishta, dhe nėnshkrimi e miratimi i tyre bėhet sipas ligjit "Pėr lidhjen e marrėveshjeve dhe traktateve ndėrkombėtare".
2. Pėr ēdo projektligj apo marrėveshje ndėrkombėtare qė pėrmban dispozita tatimore, para miratimit tė tyre nga Kėshilli i Ministrave, merret mendimi zyrtar i Ministrit tė Financave.

Neni 11
Pėrkufizime tė tjera

Pėr qėllime tė kėtij ligji, pėrcaktimet e mėposhtme kanė kuptimin si vijon:
a. Termi "person" pėrdoret pėr ēdo "person fizik jotregtar" tė pėrcaktuar sipas Kodit Civil, pėr ēdo "person fizik tregtar" dhe pėr ēdo "person juridik" tė themeluar sipas ligjit "Pėr shoqėritė tregtare", sipas Kodit Civil apo sipas ēdo ligji tjetėr tė veēantė. b. "Tatimpaguesi" ėshtė njė person i cili ėshtė subjekt i tatimeve dhe/ose taksave.
c. "Periudha tatimore" fillon mė 1 janar dhe mbaron mė 31 dhjetor tė ēdo viti kalendarik.
ē. "Vendimi i veēantė ekzekutiv" ėshtė njė urdhėr bllokimi apo njė urdhėr sekuestrimi qė lėshohet nga organet tatimore. Ai ėshtė titull ekzekutiv dhe nė rast se nuk paguhet vullnetarisht, ekzekutohet forcėrisht nga organet tatimore.

Neni 12
Pėrfaqėsuesi i tatimpaguesit

1. Pėrfaqėsuesi i tatimpaguesit ėshtė njė person qė njė tatimpagues zgjedh pėr ta pėrfaqėsuar nė lidhje me ēėshtjet tatimore. Zgjedhja bėhet sipas dispozitave tė Kodit Civil.
2. Pėrfaqėsuesit e tatimpaguesit, tė zgjedhur nė mėnyrė tė rregullt, marrin pėrsipėr tė gjitha tė drejtat dhe detyrimet e tatimpaguesit, me pėrjashtim tė rasteve kur me ligj parashikohet ndryshe. Tatimpaguesit qė jetojnė jashtė Republikės sė Shqipėrisė duhet tė caktojnė njė pėrfaqėsues tatimor nė Shqipėri.
3. Fakti, qė njė pėrfaqėsues bėn njė gabim nė deklarimin dhe pagesėn e tatimeve, nuk e shkarkon tatimpaguesin nga pėrgjegjėsia pėr gabimin.

Neni 13
Agjentėt tatimorė

1. Agjenti tatimor ėshtė njė person, jo i punėsuar nė organet tatimore, i cili sipas kėtij ligji apo ēdo ligji tjetėr tė sistemit tatimor ėshtė pėrgjegjės pėr llogaritjen, mbajtjen nė burim pėr njė tatimpagues dhe kalimin e tatimeve dhe taksave nė buxhet.
2. Nė pėrputhje me tė drejtat dhe detyrimet e tij, agjenti tatimor ka tė njėjtin status me tatimpaguesin, nė qoftė se me ligj nuk pėrcaktohet ndryshe.
3. Agjenti tatimor ėshtė i detyruar:
a. Tė llogarisė, tė mbajė nė burim pėr tatimpaguesin dhe tė transferojė nė buxhet, nė mėnyrė korrekte dhe nė kohėn e duhur shumat e tatimeve e taksave;
b. tė mbajė regjistrime pėr tė ardhurat e paguara tatimpaguesve dhe pėr tatimet e mbajtura dhe tė transferuara nė buxhet, duke pėrfshirė mbajtjen e regjistrimeve tė veēanta pėr ēdo tatimpagues;
c. t'u japė organeve tatimore dokumentacionin e kėrkuar pėr kontrollin e saktėsisė sė llogaritjeve, tė mbajtjes nė burim dhe tė pagimit tė tatimeve e taksave;
ē. tė pėrmbushė tė gjitha detyrimet e tjera tė pėrcaktuara nga ligjet tatimore.
4. Pėr mospėrmbushje apo pėrmbushje me mangėsi tė detyrimeve tė tyre tė pėrcaktuara nė ligjet tatimore, agjentėt tatimorė mbajnė pėrgjegjėsi nė pėrputhje me procedurat e vendosura nga ky ligj dhe nga aktet e tjera ligjore.

Neni 14
Pėrgjegjėsia tatimore

1. Pėrgjegjėsia tatimore e njė personi fillon kur personi ėshtė i pėrfshirė nė veprimtari ose fiton pasuri tė cilat kanė elemente tė tatueshme, sipas dispozitave tė legjislacionit tatimor.
2. Pėrgjegjėsia tatimore mbaron kur njė person nuk ėshtė i pėrfshirė mė nė veprimtari ose nuk zotėron mė pasuri, tė cilat kanė elementė tė tatueshme dhe i ka paguar tė gjitha tatimet, taksat, gjobat dhe interesat pėr tė cilat detyrohet.

K R E U II
ADMINISTRATA TATIMORE

Neni 15
Struktura e administratės tatimore

Administrata tatimore administron tatimet e taksat nė Republikėn e Shqipėrisė. Administrata tatimore pėrbėhet nga:
a. drejtoria e pėrgjithshme e tatimeve;
b. degėt e tatimeve nė rrethe;
c. komisioni i apelimit tė tatimeve;
ē. zyrat tatimore tė pushtetit vendor.

Neni 16
Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve

1. Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve ėshtė autoriteti qendror i vetėm tatimor nė Republikėn e Shqipėrisė. Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve dhe degėt e saj nė rrethe janė organet kompetente qė zbatojnė dhe administrojnė tatimet. Ajo e ka selinė nė Tiranė.
2. Drejtori i Pėrgjithshėm drejton Drejtorinė e Pėrgjithshme tė Tatimeve, si dhe organet tatimore nė rrethe. Ai emėrohet dhe shkarkohet nga Kryeministri me propozimin e Ministrit tė Financave dhe pėrgjigjet para Kėshillit tė Ministrave dhe Ministrit tė Financave.
3. Drejtori i Pėrgjithshėm propozon strukturėn dhe organizimin e Drejtorisė sė Pėrgjithshme dhe tė degėve tė saj, tė cilat miratohen nga Ministri i Financave. Zėvendėsdrejtorėt e Pėrgjithshėm tė Tatimeve emėrohen nga Ministri i Financave me propozim tė Drejtorit tė Pėrgjithshėm tė Tatimeve.

Neni 17
Detyrat e Drejtorisė sė Pėrgjithshme tė Tatimeve

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve kryen detyrat e mėposhtme:
a) Organizon dhe drejton veprimtarinė e tė gjithė administratės tatimore qendrore, pėr tė siguruar mbledhjen e detyrimeve tatimore.
b) Studion dhe pėrpunon politikat fiskale tė shtetit nė periudha tė caktuara kohe e nėpėrmjet propozimit dhe pėrgatitjes sė projektligjeve dhe tė akteve tė tjera nėnligjore qe kanė tė bėjnė me tatimet dhe taksat nė Republikėn e Shqipėrisė.
c) Siguron njė zbatim uniform tė ligjeve dhe tė rregulloreve qė kanė tė bėjnė me tatimet.
ē) Pėrgatit udhėzime, metodika, shpjegime dhe opinione pėr edukimin e tatimpaguesve pėr zbatimin e legjislacionit tatimor.
d) Pėrgatit projektprogramin e tė ardhurave tatimore pėr vitin pasardhės.
dh) Mbledh sistematikisht tė dhėna, mbikėqyr tatimet dhe taksat kombėtare dhe ato vendore, si dhe pėrgatit raporte e analiza qė kanė tė bėjnė me mbledhjen e tė ardhurave tatimore.
e) Zgjidh konfliktet ndėrmjet degėve.
ė) Siguron bashkėpunimin e institucioneve tė specializuara tė kontabilitetit pėr sa ato janė tė lidhura me zbatimin e sistemit tatimor.
f) Organizon dhe vė nė jetė edukimin profesional dhe trajnimin e personelit tė organeve tatimore.
g) Siguron etikėn profesionale brenda Drejtorisė sė Pėrgjithshme tė Tatimeve dhe degėve tė saj.
gj) Kryen tė gjitha detyrat e tjera tė nevojshme pėr administrimin e drejtė tė sistemit tatimor.

Neni 18
Degėt e tatimeve

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve ka degėt e veta nė rrethe. Kryetari i Degės drejton degėn e tatimeve. Ai emėrohet dhe shkarkohet nga Drejtori i Pėrgjithshėm i Tatimeve. Degėt e tatimeve pajisin tatimpaguesit me certifikatė tatimore, hartojnė projktprogramin e tė ardhurave tatimore pėr rrethin, ndjekin dhe pėrgjigjen pėr realizimin e programit tė tė ardhurave tatimore, pėrpunojnė deklaratat tatimore, pėrcaktojnė dhe nxjerrin detyrimin tatimor, bėjnė ruajtjen dhe organizimin e dokumentacionit, kryejnė kontrollin e tatimpaguesve dhe mbledhjen e tatimeve, si dhe zbatojnė vendimet e veēanta ekzekutive.

Neni 19
Buxheti i administratės tatimore

Fondet pėr administrimin e Drejtorisė sė Pėrgjithshme tė Tatimeve dhe tė Degėve tė saj nė rrethe sigurohen nga Buxheti i Shtetit. Drejtorisė sė Pėrgjithshme tė Tatimeve i lihet 1 pėr qind e shumės vjetore tė tatimeve tė mbledhura. Jo me pak se 60 pėr qind e kėsaj shume pėrdoret pėr investime, pėr pėrmirėsimin dhe modernizimin e mjediseve, pėr krijimin e kushteve tė punės e tė banimit dhe pėr trajnimin e punonjėsve tė administratės tatimore. Pjesa e mbetur pėrdoret pėr shpėrblimin e punonjėsve tė Drejtorisė se Pėrgjithshme tė Tatimeve dhe tė punonjėsve tė degėve tė tatimeve nė rrethe. Kėto fonde shpėrndahen nga Kėshilli i Tatimeve dhe administrohen nga Drejtori i Pėrgjithshėm i Tatimeve.

Neni 20
Burimet njerėzore tė administratės tatimore

Kėshilli i Ministrave vendos kufirin maksimal tė numrit tė pėrgjithshėm tė punonjėsve tė administratės tatimore qendrore, sipas propozimit tė Ministrit tė Financave. Drejtori i Pėrgjithshėm i Tatimeve bėn emėrimin dhe shkarkimin e punonjėsve tė administratės tatimore, nė pėrputhje me rregullat dhe kriteret e pėrcaktuara nė Kodin e Punės, nė ligjin "Pėr Statusin e Nėpunėsit Civil nė Republikėn e Shqipėrisė" dhe nė aktet nėnligjore nė zbatim tė tyre.

Neni 21
Komisioni i Apelimit tė Tatimeve

Komisioni i Apelimit tė Tatimeve pėrbėhet nga 5 persona tė emėruar nga Ministri i Financave. Komisioni i Apelimit tė Tatimeve ėshtė njė organ i pavarur brenda Ministrisė sė Financave. Procedurat e tij operative, anėtarėt dhe masa e mėnyra e shpėrblimit tė tyre pėrcaktohen nė rregulloren e nxjerrė nga Ministri i Financave. Komisioni i Apelimit tė Tatimeve ėshtė i veshur me tė gjithė autoritetin e nevojshėm pėr tė shqyrtuar apelimin e tatimeve, duke pėrfshirė tė drejtėn pėr tė kryer hetime, verifikime dhe rillogaritje tė detyrimeve tatimore tė pėrcaktuara.

Neni 22
Zyrat tatimore tė pushtetit vendor

Tatimet dhe taksat vendore administrohen nga organet e qeverisjes vendore, tė cilat kanė nė varėsi zyrat tatimore tė pushtetit vendor.
Dispozitat e kėtij ligji vlejnė edhe pėr administrimin e tatimeve e tė taksave vendore, brenda kompetencės sė organeve tė qeverisjes vendore.

Neni 23
Marrėdhėniet me organet e tjera shtetėrore

1. Administrata tatimore kryen detyrat e saj nė mėnyrė tė pavarur nga organet e tjera shtetėrore qendrore apo vendore. Ajo nuk shėrben si agjent pėr organet dhe institucionet e tjera shtetėrore dhe nuk ka pėrgjegjėsi pėr tė mbledhur detyrimet dhe gjobat pėr organet dhe institucionet e tjera shtetėrore, pėrveē rasteve kur me ligj pėrcaktohet ndryshe.
2. Organet e tjera shtetėrore janė tė detyruara tė japin informacione pėr administratėn tatimore, sipas kėrkesės se saj, pėr tė ndihmuar nė zbatimin e legjislacionit tatimor dhe nė vendosjen e kontrollit mbi pagimin e tatimeve. Kėto organe e kanė tė ndaluar tė ndėrhyjnė nė funksionet e administratės tatimore.

Neni 24
Marrėveshjet me autoritetet e huaja tatimore

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve ngarkohet pėr negocimin dhe administrimin e tė gjitha marrėveshjeve ndėrkombėtare qė kanė lidhje me tatimet. Nė rastet e mosmarrėveshjeve me autoritetet e huaja tatimore, Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve ėshtė pėrfaqėsuesi zyrtar i Republikės sė Shqipėrisė, e ngarkuar me detyrėn pėr t'i zgjidhur kėto mosmarrėveshje.

Neni 25
Shmangia e konfliktit tė interesave

Punonjėsit e administratės tatimore ndalohen tė kontrollojnė dhe tė llogarisin tatimet e tė afėrmve tė tyre. Punonjėsit e administratės tatimore nuk mund tė pėrfshihen nė kontrolle nė rastet kur ekziston njė marrėdhėnie e drejtpėrdrejtė apo tėrthore, konflikt interesi ose mosmarrėveshjeje vetjake ndėrmjet tyre dhe tatimpaguesit.
Punonjėsit e administratės tatimore nuk lejohen tė drejtojnė veprimtari private, si dhe tė jenė tė punėsuar nė sektorin privat.

Neni 26
Masat disiplinore

1. Drejtori i Pėrgjithshėm i Tatimeve ėshtė pėrgjegjės pėr dhėnien e masave disiplinore ndaj punonjėsve tė organeve tatimore kur veprimet e kėtyre tė fundit nuk pėrbėjnė vepėr penale, por janė nė kundėrshtim me dispozitat e ligjeve tatimore dhe akteve nėnligjore. Masat disiplinore merren sipas dispozitave tė Kodit tė Punės, tė ligjit "Pėr Statusin e Nėpunėsit Civil nė Republikėn e Shqipėrisė" dhe tė akteve nėnligjore nė zbatim tė tyre.
2. Kur punonjėsit e Drejtorisė sė Pėrgjithshme tė Tatimeve ose degėve tė tatimeve, konstatohet se kanė kryer njė vepėr penale, sipas njė raporti apo akt kontrolli me shkrim nga i ngarkuari pėr verifikim, nė kėtė rast Drejtori i Pėrgjithshėm e kalon ēėshtjen nė prokurori pėr ndjekje penale.
3. Punonjėsit e administratės tatimore, tė cilėt abuzojnė me autoritetin e tyre, janė pėrgjegjės pėr dėmet qė i shkaktojnė tatimpaguesve.

Neni 27
Mbajtja e regjistrimeve

Administrata tatimore regjistron nė mėnyrė sistematike dhe kronologjike tė dhėnat e nevojshme pėr llogaritjen e saktė tė detyrimit tatimor. Pėr kėtė arsye, ajo regjistron tė gjithė informacionin pėrkatės tė kėrkuar nga aktet ligjore e nėnligjore nė fuqi, i cili i dorėzohet administratės tatimore drejtpėrdrejt ose tėrthorazi.

Neni 28
Sistemi qendror i tė dhėnave

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve krijon sistemin qendror tė tė dhėnave, i cili pėrmban tė dhėnat bazė identifikuese pėr secilin tatimpagues.

Neni 29
Informimi publik

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve ka pėr detyrė t'i shpjegojė publikut pėrmbajtjen, rolin dhe rėndėsinė e ligjeve fiskale, duke pėrdorur radion, televizionin dhe gazetat. Gjithashtu, ajo mund tė botojė sqarues, komentarė dhe libra tė ndryshėm shpjegues pėr sistemin tatimor.

KREU III
PROCEDURAT E ADMINISTRIMIT tė TATIMEVE

Neni 30
Pajisja me certifikatė tatimore

1. Ēdo person e fiton tė drejtėn tė ushtrojė veprimtari ekonomike vetėm pasi tė regjistrohet nė gjykatė. Pas kėtij regjistrimi, ai detyrohet tė kėrkojė pajisjen me certifikatė tatimore. Kjo kėrkesė paraqitet nė degėn e tatimeve tė rrethit, ku personi ka selinė e veprimtarisė sė tij. Mosparaqitja e kėrkesės pėr certifikatė tatimore nuk e pėrjashton personin nga pėrgjegjėsia tatimore.
2. Pėr t'u pajisur me certifikatė tatimore duhet:
a. Personat juridikė e fizikė me qarkullim vjetor mė tė madh se kufiri i regjistrimit pėr TVSH-nė, sė bashku me kėrkesėn duhet tė paraqesin nė organet tatimore, pėrveē vendimit tė gjykatės qė miraton regjistrimin e tyre, edhe statutin dhe aktin e themelimit, si dhe informacione kontakti pėr ēdo pėrfaqėsues tė tatimpaguesit.
b. Personat juridikė e fizikė me qarkullim vjetor nėn kufirin e regjistrimit pėr TVSH-nė duhet tė paraqesin vendimin e gjykatės qė miraton regjistrimin e tyre dhe informacione kontakti pėr ēdo pėrfaqėsues tė tatimpaguesit.
Organet tatimore duhet tė pėrpunojnė tė gjitha kėrkesat pėr certifikatėn tatimore brenda pesė ditėve prej marrjes sė kėrkesės.
3. Tatimpaguesit e biznesit tė vogėl janė tė detyruar tė pėrsėrisin certifikatėn tatimore ēdo vit, siē pėrcaktohet nė ligjin nr. 8313, datė 26.3.1998 "Pėr tatimin mbi biznesin e vogėl", ndėrsa tatimpaguesit e regjistruar pėr TVSH-nė regjistrohen vetėm njė herė nė momentin e fillimit tė veprimtarisė ekonomike.

Neni 31
Tėrheqja e certifikatės tatimore

Tėrheqja e certifikatės tatimore bėhet vetėm sipas dispozitave tė kėtij Ligji. Njė person i cili vazhdon veprimtarinė pas tėrheqjes sė certifikatės tatimore, ėshtė subjekt i masave ndėshkuese nė bazė tė dispozitave tė kėtij ligji. Kur kushtet qė sollėn tėrheqjen kanė ndryshuar, tatimpaguesi mund tė kėrkojė tė pajiset pėrsėri me certifikatė tatimore.

Neni 32
Ēregjistrimi i tatimpaguesit

1. Tatimpaguesit dhe pėrfaqėsuesit e tyre mund tė kėrkojnė tė ēregjistrohen nga regjistri tregtar i gjykatės vetėm nėse kanė paguar detyrimet pėr tatimet dhe taksat apo kanė dhėnė garancitė e kėrkuara. Gjykata, duhet tė njoftojė organin tatimor pėrkatės rreth kėrkesės pėr ēregjistrim tė personit. Nėse brenda 20 ditėve, organi tatimor nuk paraqet kundėrshtim me shkrim, gjykata e konsideron tė dhėnė miratimin e ēregjistrimit.
2. Nė rast kundėrshtimi nga organi tatimor, gjykata nuk i kryen veprimet pėr ēregjistrimin. Kundėrshtimi tėrhiqet vetėm pasi janė paguar tatimet ose janė dhėnė garancitė. Nėse organi tatimor nuk pranon tė tėrheqė kundėrshtimin, gjykata duhet ta gjykojė ēėshtjen brenda 30 ditėve nga njoftimi i kėtij kundėrshtimi.
3. Organet tatimore kanė tė drejtė tė kėrkojnė nga gjykata ēregjistrimin e tatimpaguesve tė biznesit tė vogėl, kur provohet se kėto tė fundit pėr ēfarėdolloj arsye, nė dy vitet e fundit fiskal nuk kanė ushtruar veprimtari. Gjykata, ėshtė e detyruar tė bėjė ēregjistrimin me nėnvizim pėr kėta tatimpagues brenda 20 ditėve nga data e kėrkesės se organit tatimor.
4. Ēregjistrimi, nė ēdo rast nuk eliminon detyrimin tatimor ekzistues.

Neni 33
Vlerėsimi tatimor

1. Vlerėsimi tatimor ėshtė llogaritja qė i bėn administrata tatimore shumės se detyrimit tatimor si dhe dėnimeve administrative e interesave pėr pagesė tė vonuar qė detyrohet tė paguajė njė tatimpagues. Vlerėsimi tatimor ėshtė detyrim ndaj shtetit, i pagueshėm nė buxhet i cili i njoftohet tatimpaguesit me shkrim nė mėnyrė tė drejtpėrdrejtė ose me shėrbim postar.
2. Administrata tatimore ėshtė e autorizuar tė bėjė vlerėsim tatimor pėr ēdo detyrim tė tatimpaguesve sipas ligjeve tatimore nė fuqi mbi bazėn e informacioneve tė mėposhtme:
a) informacionet qe pėrmbajnė deklaratat tatimore tė tatimpaguesve; dhe
b) materialet e kontrollit dhe ēdo informacion tjetėr i njohur nga administratat tatimore sipas nenit 36 tė kėtij ligji.
Nė qoftė se njė tatimpagues nuk jep informacionin e nevojshėm pėr njė vlerėsim tatimor, administrata tatimore ka tė drejtėn tė vlerėsojė tatimin mbi bazėn e ēdo informacioni tė vlefshėm tė pėrcaktuar nė akte nėnligjore.
3. Nė rastet kur ligjet tatimore nuk kėrkojnė pagimin e detyrimeve nėpėrmjet deklarimit dhe nė rastet kur administrata tatimore gjykon se vlerėsimi tatimor i bėrė me parė nuk ka qenė i saktė, ajo mund tė bėjė njė vlerėsim tė ri dhe ta dėrgojė njoftimvlerėsimin tek tatimpaguesi sipas pikės 1 tė kėtij neni. Administrata tatimore mund tė bėjė njė vlerėsim ose tė ndryshojė njė vlerėsim tė bėrė mė parė derisa periudha kufizuese e pėrcaktuar nė nenin 35 tė kėtij ligji nuk ka mbaruar.
4. Nė rastin kur pėr njė tatim kėrkohet deklaratė tatimore, deklarata pėrcakton detyrimin tatimor tė tatimpaguesit dhe ajo konsiderohet tė jetė:
a) Vlerėsim tatimor pėr njė tatim; dhe
b) njoftim dhe kėrkesė pėr tė paguar njė tatim nė afatin e pėrcaktuar nė ligj.
5. Pėr tatimet e mbajtura nė burim, kur njė tatimpagues nuk paraqet njė deklaratė tatimore, administrata tatimore nuk bėn nė kėtė rast njė vlerėsim tatimor pėr detyrimin e tatimpaguesit mbi bazėn e informacioneve tė tjera. Administrata tatimore nė kėtė rast e konsideron tė bėrė vlerėsimin tatimor tė detyrimit tė tatimpaguesit.
6. Kryetari i degės se tatimeve ka tė drejtė tė nxjerrė njė urdhėr tė veēantė ekzekutiv para datės nė tė cilėn tatimi duhet tė paguhet, nė qoftė se ky veprim kėrkohet tė kryhet pėr tė siguruar mbledhjen e detyrimeve, si nė rastin e veēantė kur tatimpaguesi mendohet se tenton tė bėjė evazion nėpėrmjet largimit, transferimit tė aseteve te njė person tjetėr ose duke ndėrmarrė veprime tė tjera tė cilat rrezikojnė mbledhjen e detyrimeve sidomos kur pėr tė ėshtė bėrė njė vlerėsim tatimor. Vlerėsimi tatimor i bėrė nė kėtė mėnyrė mund tė kundėrshtohet nga tatimpaguesi pėrfshirė kėtu edhe ankimimin nė organet gjyqėsore.

Neni 34
Njoftimi i vlerėsimit tatimor dhe kėrkesa pėr pagimin e detyrimeve

Tatimpaguesit i jepet njoftim vlerėsimi pėr njė detyrim tatimor. Njoftimi pėr vlerėsimin tatimor duhet tė pėrmbajė informacionin e mėposhtėm:
a) Emrin dhe mbiemrin e tatimpaguesit, si dhe emrin tregtar tė tij.
b) Numrin e identifikimit dhe kodin fiskal tė tatimpaguesit.
c) Datėn e njoftimvlerėsimit.
ē) Qėllimin e lėshimit tė njoftimvlerėsimit, periudhėn apo periudhave qė ai u referohet.
d) Shumėn e detyrimit tė vlerėsuar, dėnimet dhe interesat eventuale pėr pagesė tė vonuar.
dh) Kėrkesėn pėr pagimin e tatimit dhe afatin e pagesės.
e) Vendin dhe mėnyrėn e pagesės sė detyrimit.
ė) Njė pėrshkrim tė arsyeve tė bėrjes sė vlerėsimit tatimor.
f) Procedurat e apelimit.

Neni 35
Parashkrimi i sė drejtės pėr pėrcaktimin e detyrimit tatimor

1. E drejta e organeve tatimore pėr tė kontrolluar dhe pėr tė korrigjuar vlerėsimin e njė detyrimi tatimor, parashkruhet 5 vjet pas pėrfundimit tė periudhės tatimore nė fjalė. Afati i parashkrimit ndėrpritet nė rastet e mėposhtme:
a) Gjatė njė apelimi.
b) Gjatė kohėzgjatjes sė garancisė pėr njė pagesė tatimore.
c) Gjatė periudhės kur tatimpaguesi nuk ka njė vendbanim (rezidencė, adresė) ose pėrfaqėsues nė Republikėn e Shqipėrisė.
ē) Gjatė Periudhės nė tė cilėn tatimpaguesi ėshtė nė dijeni tė njė hetimi zyrtar nė vazhdim deri nė dhėnien e njė vendimi pėrfundimtar.
d) Gjatė periudhės nė tė cilėn tatimpaguesi ėshtė i implikuar nė njė ēėshtje penale, qė ka lidhje me detyrimet e tij tatimore.
2. Pas ēdo ndėrprerjeje, afati rifillon qė nga momenti i ndėrprerjes. Nė ēdo rast, e drejta pėr tė kontrolluar dhe pėr tė korrigjuar njė vlerėsim tė njė detyrimi tatimor, parashkruhet 15 vjet pas pėrfundimit tė periudhės pėrkatėse tatimore.
3. Ēėshtjet penale rregullohen sipas afateve tė parashkrimit tė parashikuara nga ligji nr. 7895, datė 21.1.1995 "Pėr Kodin Penal tė Republikės sė Shqipėrisė".

Neni 36
Metoda alternative tė pėrcaktimit tė detyrimeve tatimore

Organet tatimore lejohen tė rikarakterizojnė transaksionet pėr tė reflektuar situatėn ekonomike reale dhe ato mund tė mos marrin parasysh formėn e transaksionit pėr tė pėrcaktuar me saktėsi pėrmbajtjen e tij. Kėto lloj pėrcaktimesh do tė bėhen siē parashikohet nė rregulloren nė zbatim tė kėtij ligji dhe ato mund tė pėrfshijnė pėrdorimin e koeficienteve eksperimentalė, vlerėsimin e pasurisė dhe zhvleftėsimin, standardin personal tė jetesės sė tatimpaguesit, standardet industriale, numrin e punonjėsve, llojin e klientėve, ēmimet krahasuese, qarkullimin e tatimpaguesve tė ngjashėm.

Neni 37
Pagimi i tatimeve

Tatimet janė tė detyrueshme pėr t'u paguar nė afatet e pėrcaktuara nė ligjet e veēanta tatimore.

Neni 38
Vendi i pagimit tė detyrimeve tatimore

1. Detyrimet tatimore paguhen nė degėt apo agjencitė bankare dhe nė zyrat postare, organet eprore tė tė cilave kanė marrėveshje kontraktuale me organet tatimore. Pagesat me valutė tė huaj konvertohen nė bankė me kursin zyrtar tė kėmbimit tė ditės pėrkatėse.
2. Drejtori i Pėrgjithshėm i Tatimeve mund tė hyjė nė marrėveshje kontraktuale me subjekte, sipas tė cilave ato marrin pėrsipėr tė pranojnė deklaratat tatimore dhe pagesat si njė agjent tatimor. Subjektet, qė hyjnė nė kėto marrėveshje, janė tė detyruara tė dėrgojnė deklaratat dhe dokumentet shoqėruese nė degėt pėrkatėse tė Drejtorisė sė Pėrgjithshme. Pagesat tatimore depozitohen ose transferohen nė llogarinė ose llogaritė e buxhetit tė shtetit.
3. Kur degėt dhe zyrat doganore mbledhin detyrime tatimore, shuma e derdhur nė llogaritė pėrkatėse tė doganave, nė fund tė asaj dite, do tė transferohet e plotė nė llogarinė bankare tė organit tatimor pėrkatės.

Neni 39
Kthimi i tatimeve tė paguara mė tepėr

1. Nė qoftė se shuma e paguar e njė tatimi ėshtė mė e madhe se shuma e tatimit qė tatimpaguesi duhet tė paguante, organet tatimore:
a) shumėn e paguar mė tepėr e kalojnė pėr llogari tė detyrimeve tė tjera tatimore tė papaguara tė tatimpaguesit;
b) me pėlqimin e tatimpaguesit, shumėn e paguar mė tepėr e kalojnė pėr llogari tė detyrimeve tė mėvonshme tė tatimpaguesit;
c) nė qoftė se nuk ėshtė pėrcaktuar ndryshe nė ligjet tatimore, shumėn e paguar tepėr ia kthejnė tatimpaguesit brenda 30 ditėve nga data e paraqitjes sė kėrkesės sė tij me shkrim. Nėse nuk respektohet ky afat, administrata tatimore ėshtė e detyruar t'i paguajė tatimpaguesit interesat pėrkatėse.
2. Nė qoftė se shuma e tatimit e paguar tepėr nga tatimpaguesi ėshtė pėrdorur pėr kompensimin e detyrimeve tė tjera tatimore tė tatimpaguesit, administrata tatimore duhet ta njoftojė atė.

Neni 40
Zgjatja e afatit tė pagesės

1. Pėrkundrejt njė kėrkese me shkrim tė argumentuar tė tatimpaguesit, nė pėrputhje me Rregulloren e Ministrit tė Financave, Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve mund tė shtyjė afatin e caktuar pėr deklarimin dhe pagesėn e njė detyrimi, pėrveē TVSH-sė, data e deklarimit dhe e pagesės tė se cilės ėshtė absolute. Zgjatja nuk mund t'i kalojė 30 ditėt dhe mund tė bėhet vetėm kur ka arsye tė forta dhe tė argumentuara tė cilat pėrcaktohen nė Rregulloren e Ministrit tė Financave. Zgjatja e afatit nuk ndėrpret llogaritjen dhe pagimin e interesave. Ato llogariten dhe paguhen duke marrė pėr bazė datėn normale tė deklarimit dhe tė pagesės sė detyrimeve. Nė rastet kur tatimpaguesi kėrkon njė zgjatje tė afatit pėr tė paguar detyrimin tatimor, organet tatimore mund tė kėrkojnė garanci. Zgjatja e afatit ėshtė njė akt me shkrim.
2. Kėrkesa pėr njė garanci pėrfshin njė pėrshkrim tė arsyeve pėr tė dhe pėr shumėn e kėrkuar. Garancia jepet me para nė dorė, depozita nė llogari apo nė tituj tė shkėmbyeshėm, bono dhe garanci bankare. Kėrkesa pėr garanci i bėhet e ditur tatimpaguesit zyrtarisht. Ajo mund tė apelohet nė rrugė normale. Apelimi nuk pėrjashton tatimpaguesin nga paraqitja e garancisė.

Neni 41
Pagesa me kėste

Nė raste tė veēanta dhe tė argumentuara me gjendjen financiare, kur njė tatimpagues nuk mund tė paguajė plotėsisht dhe menjėherė detyrimin tatimor, organi tatimor pėrkatės, sipas kėrkesės me shkrim tė tij, mund tė hartojė njė planpagesė me kėste. Nė raste tė tilla, kryetari i degės sė tatimeve nė rreth duhet tė kėrkojė garanci siē pėrmendet nė pikėn 2 tė nenit 40 dhe tatimpaguesi duhet tė paguajė interesat pėr tė gjithė kohėzgjatjen e pagesės me kėste. Ky favor anulohet kur kushtet nė tė cilat ėshtė hartuar, nuk ekzistojnė mė. Plani i pagesės me kėste ėshtė njė marrėveshje me shkrim e pėrgatitur sipas pėrcaktimit nė Kodin Civil dhe e firmosur nga kryetari i degės pėrkatėse tė tatimeve e nga tatimpaguesi.

Neni 42
Radha e pagesės sė detyrimeve tatimore

Pagesa e detyrimeve tatimore nė buxhet duhet tė bėhet sipas radhės sė mėposhtme:
a) Interesat.
b) Dėnimet administrative.
c) Detyrimi tatimor.

Neni 43
Detyrimi pėr pagesė tė menjėhershme

Tatimpaguesit duhet tė paguajnė tė gjitha detyrimet tatimore, pėrfshirė kėtu edhe dėnimet administrative e interesat, ose tė paraqesin garancitė e nevojshme pėrpara se tė paraqiten pėr apelim. Nė rastin e garancisė, pėr periudhėn e apelimit llogariten tė gjithė interesat.

Neni 44
Interesat pėr pagesė tė vonuar

1. Nė qoftė se detyrimet tatimore nuk janė paguar nė kohėn e duhur siē pėrshkruhet nė ligjet e veēanta tatimore, tatimpaguesit janė tė detyruar tė paguajnė interesa mbi shumėn e tatimit tė papaguar nga data nė tė cilėn pagesa ka qenė e detyrueshme deri nė datėn nė tė cilėn pagesa ėshtė kryer. Interesi pėr mospagimin nė kohė tė detyrimit tatimor ėshtė 5 pėr qind pėr muajin e parė tė vonesės dhe 2 pėr qind pėr ēdo muaj tjetėr. Interesi minimal i zbatuar nuk mund tė jetė mė i vogėl se 10 pėr qind.
Pėrjashtohen nga pagimi i interesave pėr pagesė tė vonuar tatimpaguesit qė i nėnshtrohen ligjit nr.8313, datė 26. 3. 1998 "Pėr tatimin mbi biznesin e vogėl".
2. Interesat zbatohen menjėherė dhe nuk hiqen nga asnjė autoritet.

Neni 45
Procedurat e zakonshme tė mbledhjes me forcė tė detyrimeve

Nė qoftė se njė tatimpagues, edhe pse i njoftuar, nuk paguan detyrimet e caktuara tatimore, degėt pėrkatėse tė tatimeve marrin masa tė tjera pa njoftuar mė tatimpaguesin. Pėr kėtė, ato kanė nė dispozicion masat e mėposhtme:
a) Kryetari i Degės sė Tatimeve mund tė nxjerrė njė vendim ekzekutiv pėr bllokimin dhe konfiskimin e llogarive bankare tė tatimpaguesve (nė lekė apo nė valutė) pėr shumėn qė korrespondon me detyrimet tatimore. Ky vendim i veēantė ekzekutiv ėshtė i pari nė radhėn e pagesave dhe banka ėshtė e detyruar ta zbatojė kėtė vendim menjėherė. Kur banka nuk zbaton vendimin e veēantė ekzekutiv, ajo bėhet pėrgjegjėse pėr mospagimin e tatimit tė papaguar dhe detyrohet ta paguajė vetė atė.
b. Kryetari i Degės sė Tatimeve mund tė nxjerrė njė vendim tė veēantė ekzekutiv, me anė tė tė cilit urdhėron ēdo person tė tretė qe i ka detyrime kėtij tatimpaguesi, tė paguajė nga kėto mjete detyrimet e prapambetura tė tatimpaguesit debitor.

Neni 46
Procedurat e jashtėzakonshme tė mbledhjes me forcė tė detyrimeve

Nėse organet tatimore kanė evidentuar se njė tatimpagues nuk mund tė pagu ajė, se planifikon tė largohet nga Republika e Shqipėrisė pėr t'i shpėtuar pagesės sė detyrimeve tatimore, ose konstatohet se kėrkon tė transferojė pasuri jashtė shtetit pėrpara se tė ketė paguar detyrime tė konsiderueshme tatimore, organet tatimore kanė tė drejtė tė venė nė zbatim procedura tė jashtėzakonshme pėr tė mbledhur me forcė detyrimet:
a. Kryetari i degės sė tatimeve ka tė drejtė tė nxjerrė njė vendim tė veēantė ekzekutiv pėr tė sekuestruar pasurinė. Ky vendim ekzekutohet nga Policia Tatimore. Vendimi i veēantė ekzekutiv nuk kufizohet vetėm nė shumėn e tatimeve, por nuk duhet as tė tejkalojė masėn pėr sigurimin e pagesės sė detyrimeve tatimore. Sekuestrimi i pasurisė ndjek kėtė radhė:
i) Pasuritė e luajtshme tė tatimpaguesit.
ii) Pasuritė e paluajtshme kudo qe ato ndodhen.
Pasuritė e sekuestruara si me sipėr, kalojnė nė favor tė shtetit dhe llogariten tė konfiskuara mbas 30 ditėsh nga marrja e vendimit tė sekuestrimit. Ato shiten siē pėrcaktohet nė aktet normative nė fuqi. Tė ardhurat e arkėtuara nga shitja e tyre, pasi zbriten shpenzimet e ruajtjes dhe shitjes, pėrdoren pėr likuidimin e detyrimit tė papaguar. Pjesa e tė ardhurave qe mund tė mbetet, i kthehet tatimpaguesit.
b. Nė qoftė se dispozitat e mėsipėrme nuk mjaftojnė pėr mbledhjen e detyrimeve tatimore, Drejtori i Pėrgjithshėm i Tatimeve:
i) bėn denoncimin e menjėhershėm nė organin e Prokurorisė nė bazė tė nenit 181 tė Kodit Penal;
ii) kėrkon nga organet pėrkatėse tė bllokojnė transferimin e pasurive tė tatimpaguesit.
c. Nėse tatimpaguesi nuk mund tė paguajė, organi tatimor mund tė fillojė praktikat e falimentimit si kreditor i interesuar nė bazė tė ligjit nr.8017, datė 25.10.1995 "Pėr Procedurat e Falimentimit".

Neni 47
Pėrcaktimi dhe pagimi i gjobave pėr dėnimet administrative

Pėr shkeljen e ligjeve tatimore, pėrcaktohen dėnime nė varėsi tė shkallės sė fajit nė njė rast konkret, si dhe mbi bazėn e tė dhėnave tė mėparshme pėr tatimpaguesin. Organet tatimore pėrcaktojnė dėnimet administrative nė tė njėjtėn kohė qė pėrcaktojnė dhe shkeljen pėrkatėse pėr tė cilėn ato vihen. Pėr ēdo qėllim, gjobat vlerėsohen si njė pjesė e pandarė e detyrimit tatimor tė tatimpaguesit. Tė gjitha procedurat dhe apelimet qė zbatohen pėr tatimet pėrdoren edhe pėr gjobat. Gjobat janė si ēdo detyrim tjetėr tatimor dhe paguhen nė tė njėjtėn mėnyrė, si dhe tatimet. Kur bėhet mė shumė se njė shkelje, vendosen dėnime administrative tė veēanta pėr secilėn prej tyre.

Neni 48
Shkeljet dhe dėnimet e pėrcaktuara nė ligjet e veēanta tatimore

Pėr shkeljet e pėrcaktuara nė ligjet e veēanta tatimore, jepen dėnime administrative nė pėrputhje me pėrcaktimin e bėrė nė kėto ligje.

Neni 49
Shkeljet dhe dėnimet lidhur me regjistrimin

1. Konsiderohen shkelje tė lidhura me regjistrimin shkeljet e mėposhtme:
a) Kryerja e veprimtarisė pa u pajisur me parė me certifikatėn tatimore.
b) Mosnjoftimi i organeve tatimore pėr ndryshime nė tė dhėnat e tatimpaguesit si mosnjoftimi pėr ndryshimin e adresės sė veprimtarisė dhe mosnjoftimi i adresave tė reja tė ushtrimit tė veprimtarisė
2. Pėr shkeljet e pėrcaktuara nė pikėn 1 jepen kėto dėnime:
a) Tatimpaguesit me volum qarkullimi vjetor me tė madh se kufiri i regjistrimit pėr TVSH-nė, tė cilėt kryejnė veprimtari pa u pajisur me certifikatė tatimore, dėnohen me gjobė nga 50 mijė deri nė 100 mijė lekė, ndėrsa tatimpaguesit e biznesit tė vogėl qė kryejnė veprimtari pa u pajisur me certifikatė tatimore ose pa e ripėrsėritur atė, dėnohen me gjobė nga 20 mijė deri nė 50 mijė lekė.
b) Mosnjoftimi i organeve tatimore pėr ndryshime nė tė dhėnat e tatimpaguesit si mosnjoftimi pėr ndryshimin e adresės sė veprimtarisė dhe mosnjoftimi i adresave tė reja tė ushtrimit tė veprimtarisė, dėnohen me gjobė 20 mijė deri nė 50 mijė lekė.
3. Kur edhe pas vendosjes sė dėnimeve, tatimpaguesit vazhdojnė tė mos regjistrohen, kryetari i degės sė tatimeve tė rrethit pėrkatės ka tė drejtė tė nxjerrė njė vendim tė veēantė ekzekutiv me anė tė tė cilit urdhėron:
a) vendosjen e sekuestros mbi mallrat, materialet, tė ardhurat e realizuara dhe mbi aktivet e tjera tė pėrdorura pėr veprimtari ekonomike, dhe
b) mbylljen e aktivet deri nė pajisjen me certifikatė tatimore.

Neni 50
Shkeljet dhe dėnimet pėr agjentėt tatimorė

1. Pėrbėjnė shkelje pėr agjentėt tatimorė:
a) Mosllogaritja, mosmbajtja e tatimeve nė burim dhe e taksave pėr tatimpaguesin dhe mostransferimi nė buxhet, nė mėnyrė korrekte dhe nė kohėn e duhur i tatimeve dhe taksave.
b) Mosmbajtja e regjistrimeve pėr tė ardhurat e paguara tatimpaguesve dhe pėr tatimet e taksat e mbajtura dhe tė transferuara nė buxhet duke pėrfshirė mbajtjen e regjistrimeve tė veēanta pėr ēdo tatimpagues.
c) Mosdhėnia organeve tatimore e dokumentacionit tė kėrkuar pėr kontrollin e saktėsisė sė llogaritjeve, tė mbajtjes nė burim dhe tė pagimit tė tatimeve e taksave.
2. Pėr shkeljet e pėrcaktuara sipas pikės 1 tė kėtij neni, jepen kėto dėnime:
a) Pėr shkeljet e pėrcaktuara nė pikėn 1 shkronja "a", agjentėt tatimorė janė tė detyruar tė paguajnė pėrveē detyrimit tatimor edhe njė gjobė tė barabartė me shumėn e kėtij detyrimi.
b) pėr shkeljet e pėrcaktuara nė pikėn 1 shkronja "b", agjentėt tatimorė dėnohen me gjobe nė masėn 10 mijė deri nė 50 mijė lekė.
c) pėr shkeljet e pėrcaktuara nė pikėn 1 shkronja "c", agjentėt tatimorė dėnohen me gjobė nė masėn 50 mijė lekė.

Neni 51
Shkeljet dhe dėnimet pėr mosdhėnie informacioni

Pėr kėdo qė nuk jep pėr organet tatimore informacionet e pėrcaktuara sipas neneve 65, 66 dhe 67 tė kėtij ligji, jepet njė dėnim 100 mijė deri nė 200 mijė lekė.

Neni 52
Shkeljet dhe dėnimet pėr mosdokumentim

Ruajtja, pėrdorimi dhe transportimi i mallrave pa dokumentacionin e kėrkuar pėrben shkelje dhe dėnohet me gjobė 30 mijė deri nė 50 mijė lekė.

Neni 53
Shkeljet dhe dėnimet pėr moslejimin e hyrjes dhe tė kontrollit

1. Moslejimi nga tatimpaguesit i hyrjes dhe pengimi pėr kryerjen e kontrollit nga ana e organeve tatimore apo pėrpjekjet e tatimpaguesve pėr tė ndaluar veprimin e organeve tatimore drejtpėrdrejt apo tėrthorazi, vetė ose nėpėrmjet njė personi tjetėr, konsiderohen shkelje tė kėtij ligji dhe dėnohen:
a) Tatimpaguesit e regjistruar pėr TVSH-nė dėnohen me gjobė 1 milion lekė.
b) Tatimpaguesit e regjistruar pėr tatimin mbi biznesin e vogėl dėnohen me gjobė 10 mijė deri nė 20 mijė lekė.

Neni 54
Shkeljet dhe dėnimet penale

Fshehja e qėllimshme e tė dhėnave me synimin pėr t'u shmangur nga pagimi i detyrimeve tatimore pėrbėn shkelje penale e cila pas marrjes sė tė gjitha masave administrative tė pėrcaktuara nė kėtė Ligj dhe nė ligjet e veēanta tatimore, dėnohet sipas dispozitave tė Kodit Penal tė Republikės sė Shqipėrisė.

Neni 55
Procedurat e apelimit

1. Tatimpaguesit kanė tė drejtė tė apelojnė me shkrim ēdo akt zyrtar tė organit tatimor qė prek tatimpaguesin nė lidhje me shumėn dhe mėnyrėn me anė tė sė cilės janė pėrcaktuar detyrimet tatimore, me bazėn ligjore tė pėrcaktimit, me kėrkesat pėr rimbursim, me vendimet e veēanta ekzekutive apo ēdo veprim (apo mosveprim) tė parregullt tė organeve tatimore apo tė punonjėsve tė tyre. Apelimi duhet t'i paraqitet organit tatimor tė shkallės mė tė ulėt tė detyrimit tatimor pėrkatės, brenda 30 ditėve nga marrja e njoftimit, dhe ai duhet tė pėrmbajė periudhėn pėrkatėse tatimore, shumėn e detyrimit tatimor qė kundėrshtohet e tė dhėna tė tjera. Pėr ēdo apelim tatimor, tatimpaguesi duhet tė paraqesė bashkėlidhur njė kopje tė pėrcaktimit tė detyrimit tatimor.
2. Tė gjithė organet tatimore duhet tė nxjerrin njė vendim brenda 30 ditėve nga paraqitja e apelimit. Nėse tatimpaguesi nuk ėshtė dakord me vendimin e organit tatimor, vendimi mund tė apelohet nė organin tjetėr mė tė lartė tė hierarkisė sė apelimeve tatimore, brenda 30 ditėve nga marrja e vendimit tė shkruar. Hierarkia e apelimit tatimor nga mė e ulėta te mė e larta ėshtė si mė poshtė:
a) Organet e qeverisjes vendore pėr tatimet dhe taksat vendore dhe degėt e tatimeve nė rrethe pėr tatimet dhe taksat kombėtare me pėrjashtim tė TVSH-sė.
b) Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve pėr tatimin mbi vlerėn e shtuar.
c) Komisioni i Apelimit tė Tatimeve pėr ēdo lloj tatimi dhe taksė kombėtare e vendore me pėrjashtim tė TVSH-sė.
ē) Sistemi gjyqėsor pėr ēdo lloj tatimi e takse kombėtare e vendore.
Njė ēėshtje nuk mund tė shqyrtohet nė njė nivel me tė larte apelimi pa u shqyrtuar nė nivelin mė tė ulėt.

Neni 56
Procedurat e shqyrtimit tė apelimeve tatimore

Gjatė shqyrtimit tė apelimit tatimor, organi tatimor ka tė njėjtėn tė drejtė, si edhe organi qė pėrcakton detyrimin tatimor fillestar. Ky organ nuk kufizohet vetėm nė ēėshtjet e ngritura nė apelim, ai mund tė njihet me tė gjitha problemet tatimore. Tatimpaguesi ka tė drejtė tė paraqitet vetė pėr tė shpjeguar ēėshtjet e apelimeve tatimore. Apelimi tatimor nuk mund tė tėrhiqet nėse zbulohen fakte qė vėrtetojnė se shuma e detyrimeve tė caktuara nuk ėshtė e mjaftueshme.

Neni 57
Apelimi nė degėt e tatimeve dhe nė Drejtorinė e Pėrgjithshme tė Tatimeve

Drejtoria e Pėrgjithshme e Tatimeve dhe degėt e saj shqyrtojnė kėrkesėn pėr apelim tė njė tatimpaguesi dhe marrin vendime mbi bazėn e kontrolleve dhe pėrcaktimeve tė tyre tė mėparshme tatimore, nė bazė tė informacionit tė caktuar dhe tė mbėshtetur nė tė gjitha argumentet e tatimpaguesit. Vendimi pėrcakton shumėn e detyrimit tatimor sipas mėnyrės qė e quan tė arsyeshme. Vendimi duhet tė japė njė shpjegim tė shkurtėr dhe i dėrgohet tatimpaguesit jo mė vonė se 30 ditė nga data e paraqitjes sė apelimit.

Neni 58
Komisioni i apelimit tė tatimeve

Komisioni i Apelimit vendos mbi bazėn e tė gjithė tė dhėnave tė duhura qė ka, pa u kufizuar nė propozimet e palėve apo nė detyrimin tatimor tė pėrcaktuar mė parė. Kur Komisioni i Apelimit Tatimor shqyrton njė apelim dhe dega ėshtė e mendimit se detyrimi tatimor i pėrcaktuar duhet tė ndryshohet, tė dyja palėt thirren shprehimisht tė paraqiten pėrpara Komisionit. Vendimi duhet tė jetė i arsyetuar dhe i dėrgohet tatimpaguesit, jo mė vonė se 30 ditė nga data nė tė cilėn ėshtė paraqitur kėrkesa pėr apelim.

Neni 59
Sistemi gjyqėsor

Tatimpaguesi, pasi ka ndjekur tė gjitha shkallėt e ankimit administrativ tė parashikuara nė kėtė ligj, ka tė drejtė t'i drejtohet gjykatės.

Neni 60
E drejta pėr informim e tatimpaguesve

Kur ndaj njė tatimpaguesi hapet njė ēėshtje gjyqėsore, ai ka tė drejtė tė shqyrtojė dokumentacionin pėrkatės, pėrveē rasteve kur ėshtė e rėndėsishme ruajtja e sekretit tė interesave publike apo private, siē ėshtė rasti i sekretit tė biznesit tė njė tė treti, si dhe rasti i sekretit tė identitetit tė informatorėve. Mospranimi i kėrkesės pėr ekzaminim kėrkon njė vendim tė veēantė ekzekutiv nga Drejtori i Pėrgjithshėm i Tatimeve.

KREU IV
KONTROLLI ADMINISTRATIV

Neni 61
Mbajtja e regjistrimeve

1. Tatimpaguesit tė cilėt janė subjekte tė tatimit mbi vlerėn e shtuar janė tė detyruar tė mbajnė regjistra, libra, dokumentacion dhe llogari kontabile nė pėrputhje me ligjin "Pėr Kontabilitetin", me ligjin "Pėr dokumentimin dhe mbajtjen e llogarive pėr tatimet", me ligjin "Pėr tatimin mbi vlerėn e shtuar'' dhe me aktet nėnligjore nė zbatim tė tyre.
2. Tatimpaguesit tė cilėt janė subjekte tė tatimit mbi biznesin e vogėl, janė tė detyruar tė mbajnė regjistra, libra dhe dokumentacion nė pėrputhje me ligjin "Pėr dokumentimin dhe mbajtjen e llogarive pėr tatimet", me ligjin "Pėr tatimin mbi biznesin e vogėl" dhe me aktet nėnligjore nė zbatim tė tyre.
3. Tatimpaguesit e tjerė janė tė detyruar tė mbajnė regjistrimet dhe dokumentacionin e nevojshėm pėr pėrcaktimin e detyrimeve tė tyre tatimore.

Neni 62
Paraqitja e tė dhėnave dhe deklarimi

1. Tatimpaguesit janė tė detyruar tė paraqesin deklarata pėr tė dhėnat e parashikuara nė ligjet tatimore pėrkatėse. Nėse paraqitja e njė tė dhėne nuk qėllon nė ditė punė nė Republikėn e Shqipėrisė, data e paraqitjes do tė jetė gjithnjė dita e parė e punės qė vjen mė pas, pėrveē rastit tė TVSH-sė. Data e paraqitjes sė deklaratės tė TVSH-sė ėshtė ajo e pėrcaktuar nė ligjin nr.7928, datė 27.4.1995 "Pėr tatimin mbi vlerėn e shtuar" dhe ajo nuk mund tė shtyhet pėr asnjė arsye, sipas pėrcaktimit nė ligjin pėrkatės.
2. Organet tatimore duhet tė shpėrndajnė formularėt e deklaratave dhe udhėzimet pėrkatėse pėrpara kufijve kohore tė paraqitjes, por fakti qė njė tatimpagues apo pėrfaqėsuesi i tij nuk e kanė marrė kėtė deklaratė, nuk do tė thotė qė ai pėrjashtohet nga detyrimi i paraqitjes sė deklaratės tė plotėsuar. Cilido qė nuk e ka marrė kėtė deklaratė duhet ta kėrkojė atė nė organin pėrkatės tatimor.

Neni 63
Kontrollet tatimore

1. Punonjėsit e organeve tatimore kanė tė drejtė tė kontrollojnė kontabilitetin e tatimpaguesve, duke pėrfshirė edhe dokumentacionin mbi tė ardhurat, fitimin, kapitalin dhe marrėdhėniet financiare me tė tretėt. Organet tatimore kanė, gjithashtu, tė drejtė tė kontrollojnė saktėsinė e tė gjitha dokumenteve qė kanė tė bėjnė me veprimtarinė ekonomike, tatimet dhe kamatat pėrkatėse, me pagesėn e detyrimit tatimor, me dėnimet administrative dhe interesat, me deklaratat periodike, si dhe dokumente tė tjera qė kanė tė bėjnė me pėrcaktimin e detyrimit tatimor. Pėr tė ushtruar kontrolle, punonjėsit organeve tatimore duhet tė paraqesin identitetin e tyre.
2. Gjatė ushtrimit tė njė kontrolli, organet tatimore kanė tė drejtė tė marrin kopje tė ēdo llogarie, regjistrimi apo dokumenti tjetėr. Ato kanė tė drejtė, gjithashtu, tė kontrollojnė operimet e ēdo kompjuteri, tė arkave regjistruese apo tė ēdo pajisjeje tjetėr dhe tė marrin kopje tė ēdo llogarie, regjistrimi apo informacioni tjetėr nė kėto pajisje.
3. Pas ēdo kontrolli, punonjėsit e organeve tatimore duhet tė paraqesin njė raport me shkrim, ku tė pėrshkruhen nė detaje rezultatet e kontrollit. Tatimpaguesi ka tė drejtė tė mbajė njė kopje tė kėtij raporti dhe tė paraqesė observacionet e veta me shkrim.

Neni 64
Pėrdorimi i ekspertėve

Organet tatimore mund tė kėrkojnė asistencė teknike nga ekspertė tė fushave tė tjera, me qėllim qė tė jenė nė gjendje tė vlerėsojnė detyrimin tatimor tė tatimpaguesve. Informacioni konfidencial rreth tatimpaguesit nuk i jepet ekspertit.

Neni 65
Detyrimi i tatimpaguesve pėr tė dhėnė informacion

1. Tatimpaguesit janė tė detyruar tė bashkėpunojnė me organet tatimore, pėr tė siguruar llogaritjen e saktė tė detyrimeve tatimore. Nė qoftė se organet tatimore kėrkojnė, tatimpaguesit janė tė detyruar tė japin shpjegime me gojė apo me shkrim, tė paraqesin librat e kontabilitetit, si dhe informacione tė tjetra qė shėrbejnė pėr tė sqaruar ēdo rrethanė qė ka tė bėjė me detyrimet tatimore. Nė mėnyrė tė veēantė, organet tatimore kanė tė drejtė tė kėrkojnė dokumentacionin qė ka tė bėjė me marrėdhėniet financiare tė tatimpaguesit me tė tretėt.
Pėr tė lehtėsuar kėtė proces, tatimpaguesit janė tė detyruar :
a) tė plotėsojnė, tė firmosin dhe tė kthejnė me postė pyetėsorėt, vėrtetimet e kėrkuara dhe tė dhėna tė tjera, 15 ditė brenda datės sė marrjes sė kėrkesės;
b) tė takohen me punonjėsit e organeve tatimore pėr t'iu pėrgjigjur pyetjeve dhe pėr tė dhėnė informacionin e kėrkuar.
2. Nė qoftė sė organeve tatimore u refuzohet dhėnia e informacionit tė nevojshėm pėr llogaritjen e detyrimeve tatimore, ato kanė tė drejtė tė bėjnė vlerėsim tatimor nga zyra, duke i llogaritur detyrimet e tatimpaguesit mbi bazėn e vlerėsimit tė tyre dhe tė tė dhėnave tė siguruara nga jashtė. Nė kėtė situatė, barra e provės i takon tatimpaguesit, pra ėshtė detyrė e tij tė provojė tė kundėrtėn.

Neni 66
Detyrimi i palėve tė treta pėr tė dhėnė vetė informacione, pa kėrkesėn e organeve tatimore

1. Personat fizikė dhe juridikė, si dhe organizmat e ndryshėm qeveritarė janė tė detyruar t'u japin organeve tatimore informacione tė ndryshme pėr pėrcaktimin sa me tė saktė tė detyrimit tatimor, gjithnjė nė pėrputhje me ligjet dhe aktet e tjera nėnligjore. Ata janė, gjithashtu, tė detyruar tė lejojnė organet tatimore tė shqyrtojnė tė gjitha dokumentet tatimore dhe ēdo dokument tjetėr qė shėrben pėr llogaritjen e detyrimeve tatimore.
2. Detyrohen tė dorėzojnė informacionet e kėrkuara nė formatin dhe nė kohėn e caktuar, siē ėshtė pėrcaktuar me akte nėnligjore, subjektet e mėposhtme:
a) Sistemi Gjyqėsor:
i) Pėr rastet kur tatimpaguesit pushojnė veprimtarinė, shpėrndahen ose pėsojnė ndryshime thelbėsore, brenda kuptimit tė ligjit nr.7638, datė 19.11.1992 "Pėr shoqėritė tregtare". Kėto ndryshime duhet tė vėrtetohen me njė vendim gjyqėsor. Gjykatat duhet tė njoftojnė organet tatimore pėr tė gjitha ndryshimet nė regjistrim, brenda 5 ditėve tė bėrjes sė ndryshimeve. Nė rastet kur bėhet fjalė pėr detyrimin tatimor, gjykatat nuk mund tė nxjerrin njė vendim pėrfundimtar, derisa organet tatimore tė vėrtetojnė se janė paguar tė gjitha detyrimet tatimore ose janė siguruar garancitė e duhura.
ii) Gjykata dėrgon nė organet tatimore kopje tė vendimeve gjyqėsore sė bashku me kėrkesėn e tatimpaguesit.
b) Drejtoria Pėrgjithshme e Doganave dhe degėt e saj janė tė detyruara tė shėnojnė nė fletėn e zhdoganimit tė importeve dhe nė daljen e eksporteve numrin e identifikimit tė tatimpaguesit sipas certifikatės sė TVSH-sė, kodin fiskal tė tij, vitin dhe vendin ku ėshtė regjistruar tatimpaguesi, si dhe ēdo tė dhėnė tjetėr qė mund tė kėrkohet me rregullore tė veēantė nga Ministri i Financave. Ato janė tė detyruara tė mos bėjnė veprime zhdoganimi e doganimi tė mallrave, kur tatimpaguesit nuk paraqesin certifikatėn e regjistrimit si tatimpagues dhe certifikatėn e TVSH-sė. Nė kėto raste, dega apo zyra doganore njofton organin tatimor tė rrethit ku zhvillon veprimtarinė tatimpaguesi.
c) Zyrat e Regjistrimit tė Pasurive janė tė detyruara tė japin listėn e akteve tė regjistrimit tė pasurisė nė rastet e kalimit tė pronėsisė nėpėrmjet shitjes, dhurimit e trashėgimisė.
ē) Punėdhėnėsit, si ata privatė dhe shtetėrorė, informojnė organet tatimore pėr tė gjithė tė punėsuarit dhe pėr tė gjitha tatimet e mbajtura nė burim pėr kėta tė punėsuar.

Neni 67
Detyrimi i palėve tė treta pėr tė dhėnė informacione me kėrkesėn e organeve tatimore

Gjatė njė kontrolli, organet tatimore mund tė kėrkojnė informacion nga tė tretė. Kėrkesa bėhet me shkrim dhe dėrgohet me postė. Janė tė detyruar tė kthejnė pėrgjigje falas me shkrim personat juridikė dhe individėt e mėposhtėm:
a) Shoqėritė e sigurimeve pėr pagesat qė lidhen me dėmshpėrblimet.
b) Shoqėritė tregtare pėr:
i) dividendėt ose ndarjet e fitimit qė u paguhen aksionarėve ose ortakėve;
ii) personat qė kanė ose kanė pasur mė parė marrėdhėnie ekonomike me shoqėrinė pėr ēėshtjet qė kanė lidhje me pretendimet, qiratė ose punėsimin;
iii) marrėdhėniet me nėnkontraktorėt;
iv) njė listė vjetore tė marrėdhėnieve me kreditorėt.
c) Bankat dhe institucionet financiare pėr:
i) tė ardhurat qė rrjedhin nga interesa e shpenzime pėr pagesat e interesave;
ii) depozitat dhe detyrimet nė fund tė ēdo viti;
iii) transaksionet bankare.
ē) Fondet e investimeve pėr letrat me vlerė.
d) Agjentėt e pasurive tė paluajtshme pėr listėn e pėrvitshme tė transaksioneve tė plota sipas emrit tė klientit.
dh) Personat e pėrfshirė nė blerjen dhe shitjen e mallrave pėr tė gjitha transaksionet e kryera.
e) Institucionet dhe personat juridikė, tė huaj dhe vendas, pėr pagesat ndaj personave qė nuk janė rezidentė nė Republikėn e Shqipėrisė.

Neni 68
Ruajtja e sekretit

Punonjėsit e organeve tatimore janė tė detyruar tė ruajnė sekretin sipas ligjeve nė fuqi pėr tė dhėnat me tė cilat njihen gjatė ushtrimit tė detyrės. Tė dhėnat e tatimpaguesve pėrdoren brenda organeve tatimore vetėm pėr nevojat e administrimit tė tatimeve. Punonjėsit e organeve tatimore nuk pranojnė kėrkesat e paautorizuara pėr tė shqyrtuar materiale brenda juridiksionit tė tyre. Detyra e personelit tė organeve tatimore pėr ruajtjen e sekretit vazhdon pavarėsisht nga statusi i punėsimit.

Neni 69
Informimi i organeve shtetėrore

Organet tatimore mund tė japin informacione nė lidhje me tatimpaguesit pėr organet e tjera shtetėrore vetėm nė rastet e mėposhtme pėr:
a) gjyqtarėt dhe prokurorėt tė pėrfshirė nė ēėshtje tatimore nė proces, si dhe nė ēėshtje tė tjera penale, nė pėrgjigje tė kėrkesės me shkrim pėr tė ndihmuar me informacion nė ndjekjen e ēėshtjeve penale;
b) Kontrollin e Lartė tė Shtetit, pėr tė gjithė tatimpaguesit qė ka tė drejtė ai t'i kontrollojė nė bazė tė ligjit;
c) gjykatat, nė tė gjitha rastet pėr tatimpaguesit tė cilėt nuk kanė ushtruar veprimtari ose nuk kanė paraqitur asnjė deklaratė pėr njė periudhė prej mė shumė se dy vjetėsh. Nė kėto raste, organet tatimore kanė tė drejtė, si palė tė interesuara, tė kėrkojnė nga gjykata ēregjistrimin e personit, sipas legjislacionit nė fuqi.

Neni 70
Konfirmimi i statusit tė tatimpaguesve

Me kėrkesėn e tatimpaguesit, organet tatimore janė tė detyruara tė lėshojnė njė vėrtetim, pėr tė konfirmuar tė ardhurat e tatueshme, fitimin dhe/ose kapitalin, detyrimet tatimore dhe statusin e tatimpaguesit, lidhur me pagesėn e tatimeve.

KREU V
DISPOZITA TRANZITORE DHE TĖ FUNDIT

Neni 71
Rreziku i dyfishtė

Rezultati i njė ēėshtjeje civile nuk ka lidhje me tė drejtėn e organeve tatimore pėr tė ngritur njė ēėshtje penale.

Neni 72
Efekti mbi detyrimet tatimore ekzistuese

Ēėshtjet nė shqyrtim dhe pėrcaktimet e detyrimeve tatimore, qė nuk kanė pėrfunduar ende, nuk ndikohen nga hyrja nė fuqi e kėtij ligji.

Neni 73
Organet e ngarkuara me zbatimin e kėtij ligji

Me zbatimin e kėtij ligji ngarkohet Ministria e Financave dhe organet tatimore sipas pėrcaktimit nė nenin 15 tė kėtij ligji.

Neni 74
Akte nėnligjore

Ministri i Financave nxjerr rregullore dhe udhėzime nė bazė dhe pėr zbatimin e kėtij ligji.

Neni 75
Shfuqizime

Me hyrjen nė fuqi tė kėtij ligji, ligji nr.7681, datė 4.3.1993 "Pėr administrimin e tatimeve dhe taksave nė Republikėn e Shqipėrisė", me ndryshimet pėrkatėse, tė gjitha aktet nėnligjore tė nxjerra nė zbatim tė tyre, si dhe ēdo dispozitė tjetėr qė bie nė kundėrshtim me kėtė ligj, shfuqizohen.

Neni 76

Hyrja nė fuqi

Ky ligj hyn nė fuqi 15 ditė pas botimit nė Fletoren Zyrtare.

Shpallur me dekretin nr. 2510, date 30.12.1999 te Presidentit te Republikės se Shqipėrisė Rexhep Meidani
------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------
PER INTERESAT E VEHVETES EDHE DJALLI MUND TA CITOJ BIBLEN (SHEKSPIR)
avatar
HELENA
Moderator
Moderator

Gjenia Female
Shenja e Horoskopit Taurus Buffalo
Numri i postimeve Numri i postimeve : 223
Ditelindja Ditelindja : 19/05/1985
Mosha Mosha : 31
Vendodhja Vendodhja : tirane
Hobet Hobet : Arti ne pergjithesi
Reputazioni Ne Forum Reputazioni Ne Forum : 16
Piket Ne Forum Piket Ne Forum : 639
Data e Rregjistrimit Data e Rregjistrimit : 30/01/2010

Shiko profilin e anėtarit

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye



 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi